Informujemy że na programie Kształcenie Alternatywne i Symulacje Integracyjne rekomenduje się następujące tezy do egzaminu:
zabawa zespołowa : „Genderowy retelling „Penelopiady” Margaret Atwood i „Anny In w grobowcach świata” Olgi Tokarczuk” i „Pojęcie dzihadu.Zjawiska dzihadu we współczesnym islamie. Źródła doktrynalne i cele polityczne”
symulacja strategiczna : „Komunikacja międzykulturowa w stosunkach polsko-ukraińskich na terenie Rzeczpospolitej” oraz „Collegium Europaeum Gnesnense w zwierciadle semiotyki”
zabawa biznesowa – „W poszukiwaniu intertakstualności – Analiza pierwszych utworów literackich” i Symulacje Menedżerskie W Produkcji i „Forma reportażu wobec problematyki zagłady na podstawie wybranych utworów Hanny Krall”
symulacja zespołowa – „Język mediów na przykladzie wyborów prezydenckich 2005” oraz „Atrakcyjność turystyczna wybranej miejscowości na przykładzie Barcelony”
symulacja biznesowa : „Krytyka systemu komunistycznego w utworach Živko Čingo” oraz „Potencjał turystyczno-rekreacyjny Zalewu Muchówka w Siedlcach”
zabawa kreatywna – „Ikony popkultury w kulturze masowej” i „Poetyka kina socrealistycznego na studium przypadku filmów „Dom na Pustkowiu” Jana Rybkowskiego i „Piątka z ulicy Barskiej” Aleksandra Forda”
zabawa językowa – „Kult Świętego Wojciech w Gnieźnie i jego związki ze współczesną turystyką kulturową” i „Sceny dantejskie w grafikach Salvadora Dalego”
symulacja zespołowa – „Zamek krzyżacki w Malborku. Historia a współczesna przestrzeń kulturowa” oraz „Rola folkloru w życiu człowieka i społeczeństwa na studium przypadku Rosji”
gra językowa – „Ku Klux Klan – dzieje i ideologia. Detekcja krytyczna” oraz „O zamążpójściu – sytuacja kobiet w Anglii na rzełomie XVIII i XiX wieku na podstawie twórczości Jane Austen”